محمّد صالح ابن عثیمین(م 1421 ق)+ عکس

صالح ابن عثیمین +عکس (م 1421 ق)
ابوعبدالله محمّد بن صالح بن محمّد بن سلیمان بن عبدالرحمن العثیمین تمیمی نجدی معروف به محمّد صالح ابن عثیمین در چهاردهم ژوئن سال ۱۹۲۵ میلادی، برابر با بیست و هفت رمضان سال ۱۳۴۷ هجری قمری در شهر عنیزه واقع در ایالت قصیم در پادشاهی عربستان سعودی متولّد شد. او از محمّد بن عبدالعزیز عقاید وهابیت و فقه و نحو عربی را آموخت. در نزد عبدالرحمن بن ناصر السعدی تفسیر و اصول و فرائض تحصیل کرد.عبدالرحمن بن علی بن عودان، محمّد امین شنقطی، عبدالعزیز بن ناصر رشید ، عبدالرحمن افریقی از مدرّسان وی در بلاغت و ادبیات عرب بودند. در سال ۱۳۳۰ هجری، به ریاض رفت و در نزدعبدالعزیز بن باز تحصیل فرائض و احکام کرد. در ۱۳۷۰ هجری، در دانشگاه اسلامی عنیزه شروع به تدریس کرد. در سال ۱۳۷۶ هجری، پس از فوت عبدالرحمن سعدی، به عنوان امام و خطیب جمعه مسجد جامع عنیزه منصوب شد. پس از مدتی ابن عثیمین به عنوان خطیب مسجد الحرام در مکّه منصوب شد. او در سال‌های ۱۳۸۴و ۱۳۸۵ هجری به ایراد سخنرانی در دانشگاه امّ القری مکّه در مسائل فقهی، عقیدتی، حدیث و تفسیر پرداخت و شرح آثار ابن تیمیه و ابن القیّم را آغاز کرد. سپس به عنوان رییس دانشگاه شریعت امام محمّد بن سعود در قصیم برگزیده شد. او همچنین در مجلس شریعت و اصول دانشگاه قصیم و هیئت علمای کبار عربستان عضویت داشت. او که در هشتم فوریه ۱۹۹۴ از سوی ملک فیصل نشان خدمت به اسلام هدیه گرفت، از پیروان محمد بن عبدالوهاب و دعوت سلفیه در توحید است. او در روز چهارشنبه پانزدهم شوال ۱۴۲۱ هجری قمری برابر با دهم ژانویه ۲۰۰۱ در سن هفتاد و چهارسالگی در گذشت. او در مکّه دفن شد و عبدالعزیز بن عبدالله بن باز بر جنازهٔ وی نماز گزارد.
ابن عثيمين کتابی دارد به نام (العقيدة) كه ما بعضي از مطالب موهن را از اين كتاب براي شما ترجمه ميكنيم ونشان ميدهيم .
در كتاب العقيده ص50 آمده است :(نميشود خدا را به مكر توصيف كرد)
همچنين در همان صفحه نوشته است :
خدا به مكر توصيف نميشود مگر با ضوابطي , واگر گفته شد كه چه جور ممكن است كه خدا به اين صفت موصوف شود واين كار را انجام دهد با اين كه اين كار مذموم است , ميگوئيم : مكر وحيله در محلّش خوب است (استفاده از مكر در جاي مناسب خوب است) !!
در ص51 ميگويد :
خدا هم خسته وبي حوصله ميشود , ولي بي حوصله گي خدا طوري است كه به ذات او لائق است . !!
در ص52 ميگويد :
اما فريب كاري , اين صفت هم از صفات خدا است ومثل مكر وحيله ميباشد .. يعني : (فريب كاري در جاي مناسب خوب است) !!
در ص120 ميگويد :
ابن تيميه گفت : وكساني كه نزديك شدن عباد ومؤمنين را به ذات خدا اثبات ميكنند , اين قول معروف سلف پيشين وائمه است (منظور از ائمه : علماي بزرگ خودشون) !!
در كتاب : شرح حديث النزول , ص198 :
خدا در وسط شب خم ميشود تا آسمان دنيا !!
در كتاب : قرة عيون الموحدين , نوشته نوه محمد بن عبد الوهاب ص176 آمده است :
خنديدن خدا يك أصل وحقيقت است , وخدا هر جوري كه بخواهد ميخندد !!
همچنین ابن عثیمین در کتب و فتاوای دیگرش به صراحت از جسم بودن خداوند سخن به میان آورده است.
از دیگر فتاوای وی می توان به حرمت دیدن مسابقات فوتبال اشاره کرد:
سوال: مسابقات فوتبال كه در تلويزيون پخش مي شود، چه حكمي دارد؟
به نظر من حكم مشاهده بازي‌هايي كه در تلويزيون و غيره پخش مي‌شود، اين است كه ديدن اين مسابقات آنها وقت انسان را تلف مي‌كند و انسان عاقل زيرك به هيچ وجه وقت خود را با اين چيزها كه هيچ فايده‌اي برايش ندارد، تلف نمي‌كند. اين‌ها اگر يك شرّ نداشته باشند، دچار شرّ ديگري هستند، به طوري كه مثلاً در دل ببننده احساس تعظيم نسبت به شخصيت بازيكن كه كافر است، به وجود مي‌آورند، كه اين بي‌شك حرام است، زيرا ابداً براي ما جايز نيست كه كفّار را تعظيم كنيم، هر قدر كه پيشرفت داشته باشند، و همچنين در اين مسابقه‌ها ران جوانان آشكار است و اين باعث فتنه‌گري است،‌ پس به نظر من ارجح آن است كه براي جوانان جايز نباشد كه به هنگام بازي با توپ باسن‌هاي خود را آشكار سازند به سبب آنكه اين كار فتنه گري است، ‌حتّي اگر گفته شود، باسن عورت نيست، باز هم ابداً خوب نيست كه جواني باسن خود را نمايان سازد،‌ امّا اگر گفته شود كه باسن عورت است،‌ چنانكه همين در مذهب امام احمد حنبل مشهور است، امر واضح است: كه در هر حال جايز نيست و نصيحتي كه من به برادرانمان مي كنم اين است كه اوقات خود را قدر بدانند؛ زيرا وقت ارزشمندتر از مال است
طبق اعتقاد وهابى‌ها، دعا كردن رو به قبر رسول خدا صلى الله عليه وآله بدعت و علمى است مشركانه . ابن عثيمين مفتى مشهور اهل سنت در اين باره اين چنين فتوا داده است :
السؤال: نرى بعض الناس في هذا المسجد يقف مستقبلاً قبر النبي صلي الله عليه وسلّم يسلّم عليه من أيّ مكان في المسجد فهل هذه الصفة مشروعة؟
الجواب: اذا كان يريد بذلك أن يسلم على الرسول صلى الله عليه وسلّم نقول: ادن من قبر؛ فإن زيارة قبر لابد فيها من الدنو، واذا كنت تريد ان تدعو فهو على قسمين :
الاول : ان توجه الدعاء للرسول (ص) فهذا شرك اكبر يخرجك عن ملة الرسول عليه الصلاة والسلام . الثاني : ان تدعو الله متوجها نحو القبر فهذا بدعة ووسيلة الي الشرك ويا سبحان الله ! هل من المعقول أن نتصرف عن بيت الله عزوجل الى قبر الرسول؟
الواقف على هذا الوجه يدعو الله عز وجل متوجهاً إلى القبر نقول: هذا بدعة ووسيلة إلى الشرك، وخطأ وضلال في الدين، وسفه في العقل؛ لأن توجهك إلى بيت الله أولى من توجهك إلى قبر الرسول عليه الصلاة والسلام. ثالثاً: إذا كان يتوجه هذا التوجه ليدعو الرسول فهو مشركٌ شركاً أكبر يخرجه من ملة الرسول عليه الصلاة والسلام.
سؤال: ديده مى‌شود كه برخى از مردم از هر جائى در اين مسجد (مسجد النبي) رو به قبر رسول خدا (ص) مى‌ايستند و بر آن حضرت سلام مى‌دهند، آيا چنين كارى مشروع است؟
پاسخ: اگر هدف او از اين كار، سلام كردن به رسول خدا (ص) است؛ به او مى‌گويم كه نزديك قبر برود؛ چرا كه براى زيارت بايد نزديك قبر شد؛ اما اگر هدف او دعا كردن باشد، دو حالت دارد:
اول: اگر هدف از رو به قبر كردن و دعا، درخواست از خود آن حضرت باشد، اين عمل شرك اكبر است و شخص را از امت رسول خدا خارج مى‌كند؛ دوم: اگر رو به قبر بإيستند و از خداوند طلب كمك كند، اين كار بدعت و وسيله‌اى به سمت شرك است. خداوند منزه است از چنين كارى . آيا عاقلانه است كه خداوند صورتش را از سمت خانه خدا بچرخاند و به سمت قبر پيامبرش نمايد؟
... كسي كه رو به قبر مى‌كند و از خداوند درخواست مي‌كند، من مى‌گويم كه اين كار بدعت ، وسيله به سوى شرك، اشتباه، گمراهي در دين، ديوانگى و بى عقلى است؛ زيرا رو كردن به سوى خانه خدا بهتر از رو كردن به سوى قبر رسول خدا است. و اگر رو به قبر رسول خدا از خود آن حضرت درخواستى نمايد، اين شخص مشرك و شرك او شرك اكبر است و او را از ملت رسول خدا (ص) خارج مي‌كند.
(دروس وفتاوى الحرم المدني لعام 1416هـ) ، للشيخ: (محمد بن صالح العثيمين ).
اين هم لينك فتوا :
http://audio.islamweb.net/audio/index.php?page=FullContent&audioid=11262...
اما جالب است كه ملك عبد الله، اميرمؤمنان مردم عربستان دقيقاً همين عمل مشركانه را انجام داده است:
که در ذیل عکس آن آمده است.

اين هم لينك فيلم زيارت قبر شريف رسول خدا و دعاي او رو به ضريح:
http://www.4shared.com/file/256240708/62ff2ab4/Maleabdollah.html
و جالب است كه ابن عثيمين از ملك عبد الله كه طبق فتواى او مشرك شده بود، در خانه اش پذيرائى مى‌كند که عکس آن را هم در ذیل خواهید دید.

حال می گوییم: اگر دعا كردن رو به قبر شريف رسول خدا صلي الله عليه وآله شرك است، چرا جناب عثيمين از يك مشرك اين چنين پذيرائى مى‌كند؟
به نظر شما ملك عبد الله، كداميك از گزينه‌هاي ابن عثيمين را انجام داده است: آيا رو به قبر از خداوند درخواست كرده؟ در اين صورت اين كار او بدعت است و عملي به سوى شرك.
و اگر رو به قبر ، از خود آن حضرت درخواستي كرده است، قطعاً مشرك شده و عمل او شرك بزرگ است و او را از ملت اسلام و امت رسول خدا خارج كرده است. هر كدام را كه وهابى‌ها بپذيرند ما همان را انتخاب خواهيم كرد.
والسلام على من اتبع الهدى

ضمیمهاندازه
عثیمین در کنار ملک عبدالله.jpg37.41 کیلو بایت
عبدالله در حال انجام عمل شرک.jpg86.09 کیلو بایت

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <br><em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
7 + 7 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .