پاسخ به شبهات وهابیت

گفتن اشهد ان فاطمه.. در اذان

آیا گفتن ذکر اشهد ان فاطمه بنت رسول الله عصمه الله الکبری در اذان بدعت است؟

علمای ما قائلند که گفتن اذکاری مانند اشهد ان علیا ولی الله یا اشهد ان فاطمه بنت رسول الله عصمه الکبری و.. در اذان اگر به قصد استحباب گفته شود اشکالی ندارد ولی به قصد وجوب درست نیست و هیچ یک از شیعیان این اذکار را به قصد وجوب نمی گویند که بدعت شود یا اشکالی مترتب بر آن باشد .

علت عدم قصاص قاتلین عثمان

چرا حضرت علی قاتلین عثمان را قصاص نکرد؟

با سلام در پاسخ به سوال شما دوست گرامي بايد به مطالب زير اشاره نمود:
1. اهالي مصر و بصره و ديگر بلاد اسلامي برعليه مفاسد و مظالم عثمان و اطرافيانش در مدينه گرد‌ آمده بودند ولی با وساطت حضرت علي عليه السلام راه برگشت در پيش گرفتند. اما زماني كه قاصد عثمان را كه دستور قتل آنان را به سوي والي مصر مي برد، دستگير كردند، بازگشتند و كار عثمان را يكسره ساختند! حضور فيزيكي حسنين عليهم السلام و سخنان اميرمومنان علي عليه السلام نيز سودي نبخشيد. پس عثمان به دلیل خیانت خودش به قتل رسید و از قدیم گفته اند خودکرده را تدبیر نیست.

شبهه پیرامون ارزش مادی انگشتر حضرت علی (ع) و جواب آن

می گویند ارزش مادی انگشتری که حضرت علی به فقیر داد بسیار زیاد بوده است؛ اصولا چرا حضرت چنین انگشتر با ارزشی را در دست داشته است؟

در جواب از سوال شما توجه به چند نکته ضروری است:

جواب شبهه چرا نام امام قائم (عج ) در قرآن نیامده است ؟

یکی از شبهات وهابیون این است که می گویند اگر امام زمان وجود دارد چرا در قرآن نامی از ایشان نیامده است؟ جواب چیست؟

پاسخ:شـیوه سوال حاکی است که گویا معرفی اولیاء الهی که امت باید از آنها پیروی کنند , فقط یک راه دارد , و آن این است که نام آنان در کتاب آسمانی برده شود . در صـورتـی کـه اگر به خود قرآن مراجعه کنیم خواهیم دید , که قرآن برای معرفی شخصیتهای الهی از سه راه وارد می شود , و در هر موردی طبق مصالحی از شیوه خاصی پیروی می کند .th.jpeg
1 - معرفی با اسم پیامبر گرامی در انجیل از طریق اسم برای آیندگان معرفی شده است . و مبشرا برسول یاتی من بعدی اسمه احمد (1) .

شبهه: تضاد عزاداري با آيات مربوط صبر در قرآن

آيا آيات قرآن و روايات در مورد صبر ، با عزاداري منافات ندارد ؟

جواب اجمالي:
در اين كه آيات و روايات معصومين ـ عليهم السّلام ـ به صبر و استقامت توصيه كرده اند، هيچ جاي ترديد نيست مراد از آن توصيه ها اين است كه در عزاداري ها جزع و فزع و اظهار نارضايتي نسبت به قضا و قدر الهي، و گفتن سخنان بيهوده و باطل در هنگام مصيبت صورت نگيرد، در حالي كه هيچ يك از مصاديق عزاداري (گريه، تسليت گقتن، گرامي داشت خاطرات شهدا و ...) كه شيعيان دارند، چنان حالتي نداشته و منافاتي با سفارشات صبر ندارد.

جواب تفصيلي: